انتقاد از یاشولی ها بدون پیشنهاد
انتخابات مجلس در جامعه ما برای کلیه جناه های سیاسی و قومیت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.در این میان برای کسب کرسی های مجلس همه جناه ها و قومیت ها با استفاده از اهرم های مختلف مثل ائتلاف سعی در موفقیت و کسب کرسی مجلس هستند.مسلم است که در این فرایند محاسن و معایبی خواهد بود و انتقاداتی بر آن وارد خواهد شد پس در مقابل انتقاد، ارائه پیشنهاد برای خروج از موضوع مورد نقد لازم و ضروری است.
در گنبد کاووس که قومیت های مختلفی حضور دارند. همه قومیت ها سعی در کسب کرسی مجلس هستند که در این میان قومیت های فارس زبان گنبد برای موفقیت در این آزمون از اهرم ائتلاف پیروی می کنند که توانستند در انتخابات مجلس نهم با این اهرم به موفقیت برسند.در مقابل آنها ترکمن ها با وجود اینکه اکثریت قریب به اتفاق ساکنین حوزه را تشکیل می دهند نتوانستند نتایج قابل قبولی بگیرند.خوشبختانه در این دوره از انتخابات برای جلوگیری از شکست گذشته ترکمن ها با تشکیل گروه آغزی بیرلیگ وارد میدان انتخابات شده اند.مسلم است که هدایت و رهبری این جریان بزرگ مورد انتقاد و خورده گیری خواهد بود که این روزها یاشولی ها همواره با انتقاداتی مواجه هستند.پس باید توجه داشته باشیم که چگونه انتقاد کنیم.کسی که انتقاد می کند باید در مقابل انتقادی که می کند برای آن موضوع نقد شده پیشنهاد ارائه دهد چون انتقاد بدون ارائه پیشنهاد بی ارزش است.زمانیکه از یک موضوع خاص انتقاد می کنیم حتماً،پیشنهاد برای بهتر شدن این شرایط ارائه دهید.متأسفانه یا خوشبختانه در خصوص عملکرد یاشولی ها همه صحبت می کنند و حرف های مختلفی می زنند اماپیشنهادی برای آن ارائه نمی دهند شاید انتقاد آنها یک انتقاد شخصی باشد و مورد تأیید اکثریت جمع نباشد.پس موقعی که انتقاد می کنید دقت کنید آن انتقاد لازم و ضروری باشد و اگر انتقاد دارید ارائه راه حل جایگزین ضروری است.
ما باید بپذیریم که وجود یاشولی ها در این دوره از انتخابات،به علت تعدد زیاد کاندیداها،برای کسب کرسی مجلس با برنامه ریزی خوب و اصولی لازم و ضروری است تا بتوانیم با قاطعیت کرسی مجلس را کسب کنیم.پس وظیفه مردم و کاندیداها چیست و ظیفه همه ما این است که هرچه در توان داریم برای پیش برد این هدف فعالیت کنیم چون همه ما می دانیم که رمز موفقیت و کسب نتایج قابل قبول اجماع و حمایت از یکدیگر لازم و ضروری است.پس انتقاد=پیشنهاد
چگونه انتقاد کنیم.در انتقاد همان طور که منتقد توقع شفاف سازی دارد نقد هم برای خود اصولی دارد.
1-اول مطمئن شوید آنچه را انتقاد می کنید واقعا مستحقق انتقاد باشد و اگر ضرورت زیادی ندارد انتقاد نکنید.
2-در انتقاد باید مشخص کنید از کدام قسمت انتقاد دارید.
3-از کلماتی مثل همیشه و هرگز استفاده نکنید.
4-در انتقاد از شوخی استفاده نکنید.
5-در انتقاد از مقایسه کردن بپرهیزید.
6-اگر از فرد خواصی انتقاد دارید در محافل عمومی انتقاد نکنید.
7-انتقاد باید به موقع باشد.
8-در انتقاد نقاط مثبت را هم مشخص کنید.
9-موقع انتقاد ویران نکنید،تشویق هم بکنید.
10-با عصبانیت انتقاد نکنید.
11-موقع انتقاد بگذارید طرف مقابل از خودش دفاع کند.