الکامیز-مسعود بابائی:چهاردهمین نشست آغزی بیرلیگ دوشنبه شب 94/10/28 به دعوت جلیل مفیدی در منزل ایشان با تلاوتی چند از کلام ا...مجید شروع و مجری جلسه قهار صوفی راد برنامه امشب را تشریح کرد.
حاج کریم آهنگری سخنان خود را با تلاوت آیه ای از قرآن شروع و با سلام و خوش آمدگویی به حاضرین و با تشکر از میزبان از استقبال پر شور مردم احساس شادمانی کرد و خواستار تبلیغ این جریان و دخالت بیشتر زنان در جلسات را شد.آهنگری گفت:ما به حمایت همه شما نیازمندیم و خواستار حضور حداکثری مردم در جلسات آغزی بیرلگ را کرد.
آنه محمد بیات مسئول کمیته روستایی از فعالیت های انجام شده در 6 دهستان گزارشی را ارائه نمود.
کاکا لاچین به نمایندگی از کمیته شهری با ارائه گزارش از فعالیتهای صورت گرفته گفت:در مجموع تا به امروز 14 جلسه کمیته شهری برگزار کرده ایم که این چهاردهمین جلسه ما است.لاچین گفت به علت تعداد زیاد روستاها و مسافت طولانی برگزاری جلسات روستاهای اقماری را کمیته شهری بر عهده گرفته است که جلسه اول نشت روستاهای اقماری را در آق قایه با همکاری دهیاری و شوراهای روستایی برگزار کرده ایم که استقبال خوبی از آن شد.در ادامه به برگزار شدن 2 جلسه برای تعیین کمیته های تخصصی با نخبگان و افراد متخصص اشاره کرد.و از تشکیل جلسه هماهنگی بین امین اعضاها گزارشی ارائه کرد.

انتقاد از یاشولی ها بدون پیشنهاد

انتقاد از یاشولی ها بدون پیشنهاد

انتخابات مجلس در جامعه ما برای کلیه جناه های سیاسی و قومیت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.در این میان برای کسب کرسی های مجلس همه جناه ها و قومیت ها با استفاده از اهرم های مختلف مثل ائتلاف سعی در موفقیت و کسب کرسی مجلس هستند.مسلم است که در این فرایند محاسن و معایبی خواهد بود و انتقاداتی بر آن وارد خواهد شد پس در مقابل انتقاد، ارائه پیشنهاد برای خروج از موضوع مورد نقد لازم و ضروری است.
در گنبد کاووس که قومیت های مختلفی حضور دارند. همه قومیت ها سعی در کسب کرسی مجلس هستند که در این میان قومیت های فارس زبان گنبد برای موفقیت در این آزمون از اهرم ائتلاف پیروی می کنند که توانستند در انتخابات مجلس نهم با این اهرم به موفقیت برسند.در مقابل آنها ترکمن ها با وجود اینکه اکثریت قریب به اتفاق ساکنین حوزه را تشکیل می دهند نتوانستند نتایج قابل قبولی بگیرند.خوشبختانه در این دوره از انتخابات برای جلوگیری از شکست گذشته ترکمن ها با تشکیل گروه آغزی بیرلیگ وارد میدان انتخابات شده اند.مسلم است که هدایت و رهبری این جریان بزرگ مورد انتقاد و خورده گیری خواهد بود که این روزها یاشولی ها همواره با انتقاداتی مواجه هستند.پس باید توجه داشته باشیم که چگونه انتقاد کنیم.کسی که انتقاد می کند باید در مقابل انتقادی که می کند برای آن موضوع نقد شده پیشنهاد ارائه دهد چون انتقاد بدون ارائه پیشنهاد بی ارزش است.زمانیکه از یک موضوع خاص انتقاد می کنیم حتماً،پیشنهاد برای بهتر شدن این شرایط ارائه دهید.متأسفانه یا خوشبختانه در خصوص عملکرد یاشولی ها همه صحبت می کنند و حرف های مختلفی می زنند اماپیشنهادی برای آن ارائه نمی دهند شاید انتقاد آنها یک انتقاد شخصی باشد و مورد تأیید اکثریت جمع نباشد.پس موقعی که انتقاد می کنید دقت کنید آن انتقاد لازم و ضروری باشد و اگر انتقاد دارید ارائه راه حل جایگزین ضروری است.
ما باید بپذیریم که وجود یاشولی ها در این دوره از انتخابات،به علت تعدد زیاد کاندیداها،برای کسب کرسی مجلس با برنامه ریزی خوب و اصولی لازم و ضروری است تا بتوانیم با قاطعیت کرسی مجلس را کسب کنیم.پس وظیفه مردم و کاندیداها چیست و ظیفه همه ما این است که هرچه در توان داریم برای پیش برد این هدف فعالیت کنیم چون همه ما می دانیم که رمز موفقیت و کسب نتایج قابل قبول اجماع و حمایت از یکدیگر لازم و ضروری است.پس انتقاد=پیشنهاد
چگونه انتقاد کنیم.در انتقاد همان طور که منتقد توقع شفاف سازی دارد نقد هم برای خود اصولی دارد.
1-اول مطمئن شوید آنچه را انتقاد می کنید واقعا مستحقق انتقاد باشد و اگر ضرورت زیادی ندارد انتقاد نکنید.
2-در انتقاد باید مشخص کنید از کدام قسمت انتقاد دارید.
3-از کلماتی مثل همیشه و هرگز استفاده نکنید.
4-در انتقاد از شوخی استفاده نکنید.
5-در انتقاد از مقایسه کردن بپرهیزید.
6-اگر از فرد خواصی انتقاد دارید در محافل عمومی انتقاد نکنید.
7-انتقاد باید به موقع باشد.
8-در انتقاد نقاط مثبت را هم مشخص کنید.
9-موقع انتقاد ویران نکنید،تشویق هم بکنید.
10-با عصبانیت انتقاد نکنید.
11-موقع انتقاد بگذارید طرف مقابل از خودش دفاع کند.


تعهد چیست؟

این جانب مسعود بابائی به عنوان یک فرد مستقل که نه عضو یاشولی ها و نه حامی هیچ کدام از کاندیداها نیستم.این متن را به حمایت از یاشولی ها می نویسم تا شاید حمایتی باشد هر چند کوچک،که بدون هیچ چشم داشتی خالصانه برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات تلاش می کنند.متأسفانه این روزها شنیده می شود افرادی یاشولی ها را دانسته یا ندانسته با الفاظی همچون «وجود کاندیدا در آستین و دروغ بودن بی طرفی آنها از یک کاندیدا»محکوم می کنند.

تعهد چیست؟
تعهد:عهده دار شدن،کاری به عهده گرفتن،عهد و پیمان،متعهد شدن و قول دادن است.
تعهد:وظیفه یا ضمانتی در مقابل کسی یا برای چیزی وخود را ملزم به انجام کاری دانستن.
خواستگاه تعهد قلب انسان می باشد و تعهد نشانه اعتقاد انسان است.تعهد با معیار عمل سنجیده می شود نه با حرف زدن.متأسفانه افرادی هستند که خوب حرف می زنند و شعار می دهند اما به گفته های خود عمل نمی کنند و از قبول تعهد و مسئولیت شانه خالی می کنند،این طور افراد اعتماد به نفس ندارند چون می ترسند که به هدف نرسند.در مقابل این افراد،افرادی هستند که به تعهدات خود اعتقاد دارند و نسبت به آن وفادار و متعهد هستند و حاضرند هر بهایی را بپردازند.
معیار واقعی تعهد عمل انسان است.عملکرد ماست که نشان می دهد ما چقدر متعهد هستیم مسلماً در موضع رهبری تعهدات با موانع و مخالفت‌های فراوانی روبرو خواهیم شد ولی باز هم با این توصیف ها اگر بخواهیم به هدف خود برسیم،باید تعهد خود را حفظ کنیم.متأسفانه بعضی افراد اصلا تعهدی ندارند چون این گونه افراد اصلاً هدفی ندارند و گروهی دیگر هستند که تعهد دارند و به تعهدات خود پایبند نیستند،این گونه افراد با به وجود آمدن اولین مشکل خود را کنار می کشند و جا می زنند.
در جامعه امروزی دو نوع تعهد داریم تعهد کوتاه مدت و تعهد بلند مدت
تعهد کوتاه مدت تعهدی است که شخص کارها و وظایفی را به عهده می گیرد که قرار دادی است و شخص تا زمان مشخص شده تعهد به انجام آن کار را دارد و مادام العمر نیست، مثل:تعهد در سیاست،تعهد در ورزش،تعهد به انجام کاری و....
بعضی تعهدات هستند دراز مدت و به اصطلاح مادام العمر که شخص عهد و پیمان می بندد و متعهد به آن است و انصراف از تعهد، کاری ناپسند و غیر اخلاقی است،مثل:تعهد در زندگی،تعهد در دین،تعهد در انسانیت و........

در پاسخ «سخنی صریح و بی پرده با یاشولی های گنبد»

با عرض سلام و خسته نباشید به تمامی منتقدان و همچنین به فعالان انتخاباتی و گروه یاشولی ها

در این یادداشتی که این صاحبنظر سیاسی ایراد فرمودند شاید ایشان سیاست را فقط در تئوری گذرانده باشند و در مقوله عملی تجربه کافی نداشته باشند، چون تئوری با عمل تفاوتهای زیادی دارد.اگر ما دموکراسی ای را که در سخنان یاشولی ها انعکاس داده میشود بررسی کنیم، یعنی آزادی انتخاب و اجماع نظر یک جامعه برای معرفی یک کاندیدای توانمند از بین افراد همان جامعه بدون دخالت هیچ ارگانی و به صورت آزادانه می باشد و در این عمل هم قطعا از خرد جمعی بهره خواهد برد.

ایشان در ادامه سخنان خود خواستار صداقت در بیان مطالب شدند و ایراد فرمودند که با وجود برپایی 10 جلسه طی دو ماه، روشنفکران و افراد تأثیر گذار در امر انتخابات قانع نشدند. حال سؤال من  از شما این است که  با چه دلیل و مدرکی مخالف صداقت و شفاف سازی یاشولی ها هستید؟ باید دلایل و مستندات خود را مکتوب می کردید، تا یاشولی ها بتوانند شما و دیگر افرادی که در این امر شک و شبهه ای دارند را قانع کنند. خوشبختانه همه ی ما از چگونگی برگزاری این جلسات آگاه هستیم و می دانیم عده ای از برگزاری آن ایرادهایی گرفته اند که خوشبختانه یاشولی ها با کمال میل از این ایرادات استقبال کرده و در جهت بر طرف کردن نقصان های آن سعی و تلاش خود را انجام داده اند خوشبختانه در اکثر جلسات و هم اندیشی ها شاهد اعلام حمایت و همکاری افراد مطرح جامعه از هر قشری با این جریان بزرگ بوده ایم که این هم از بینش سیاسی افراد برای این مقوله می باشد و همچنین یاشولی ها بارها و بارها در جلسات هم اندیشی و سایت های خبری اعلام فرمودند که این جریان خود جوش بوده و مسلما کاستی هایی هم خواهد داشت که با مشارکت و هم اندیشی اندیشمندان و فعالان سیاسی در حل مشکلات و کاستن کمبود های موجود قطعا به موفقیت خواهیم رسید. همچنین جنابعالی در ادامه سخنان خود بیشتر افراد اتاق فکر یاشولی ها را افراد کم تجربه و درجه 3 و 4 انتخاباتی نامیده اید.اگر شما کارشناس درجه بندی هستید، بفرمائید افراد درجه 1 و 2 چه کسانی هستند؟ به نظر شخص بنده در این انتخابات به کسی فعال انتخاباتی درجه 1و 2 می گویم که به قول خود شما در وضعیت فعلی اجماع و ائتلاف برای رسیدن به کرسی مجلس، امری طبیعی و لازم است که این عمل محقق نمی شود مگر با همفکری یاشولی ها،جوانان،معتمدین و افراد فعال سیاسی دلسوز.از این گذشته ها شما معتقد هستید که مدیریت جلسه توسط فردی که از محبوبیت اجتماعی قابل قبولی برخوردار نیست، هدایت می شود و یکی از سخنگویان نشست ها توانایی مدیریت جلسات انتخاباتی را ندارد. این گفته شما به نظر شخص بنده قضاوت شخصی شما بوده و نمی توان آن را به عنوان نظر اکثریت جامعه در نظر گرفت مسلم است که در هیچ جای دنیا فردی با مشخصاتی که شما گفتید را پیدا نخواهیم کرد قطعا هر انسانی که در این منصب قرار می گیرد قابلیت ها و در کنار آن معایبی نیز خواهد داشت که این کاستی ها و معایب با همکاری اندیشمندان و افراد معتمد تآثیر گزار جامعه بر طرف خواهد شد و در کلام آخر حضرتعالی در مورد یکی از سخنگویان مجلس انتقاد فرموده و گفتید  که ایشان توانایی مدیریت جلسات را ندارند ولی برعکس شما از نظر بنده تا به امروز که جلسات هم اندیشی در اکثر نقاط شهر و روستایی اطراف برگزار گردید توسط برادر عزیز داوود آورند هدایت گردیده است که هم از لحاظ سخنوری و هم از لحاظ آشنایی به منطقه با مدیریت قابل قبولی برگزار گردیده است. آقای آورند که از جوانان فعال و خستگی ناپذیر منطقه می باشد هم از بینش سیاسی بالا و هم از لحاظ ارتباط با جوانان از پتانسیل بالایی برخوردار است. و در انتها نظرات این صاحبنظر سیاسی را به فال نیک می گیریم و ای کاش که در کنار انتقادات سازنده خود محاسن یاشولی ها را هم بیان می کردند.

در انتها به نظر بنده بزرگترین حسن نشست بزرگ یاشولی ها اولا معرفی یک نماینده توانمند از میان خودمان و دومین حسن آن آشنایی و ارتباط نزدیک و شناخت یکدیگر و شناخت و معرفی شاعران،نویسندگان و اندیشمندان ترکمن با پتانسیل های بالا به همگان می باشد.

باتشکر:مسعود بابایی

گزارش جلسه هم اندیشی یاشولی ها در باغلی ماراما گنبد کاووس 1394/10/8

گزارش جلسه هم اندیشی یاشولی ها در باغلی ماراما گنبد کاووس 1394/10/8


چهارمین نشست بزرگ هم اندیشی متمرکز روستاهای هر دهستان حوزه گنبد کاووس با گروه یاشولی ها رأس ساعت 7/20 به دعوت منصور مارامایی در منزل ایشان با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد. در ابتدای جلسه مجری جلسه حاجی محمد کر با عرض سلام و خیر مقدم به شوراهای دهستان ها و ساکنین روستای باغلی ماراما و یاشولی های گنبد از منصور مارامایی تشکر و قدر دانی کردند.
جلسه با سخنرانی حاج کریم آهنگری یکی از چهره های شاخص سیاسی ترکمن و یکی از افراد تأثیر گزار در جریان یاشولی ها و با سپاسگزاری وی از جمع حاظر برای شرکت در این جلسه  سخنرانی خود را با تلاوت آیه ای از قران در مورد اتحاد و همبستگی شروع کردند. ایشان فعالیت یاشولی ها را بیشتر در جهت وحدت و همبستگی دانستند و گفتند تشکیل این جلسات و هم اندیشی از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ منافاتی با اهداف نظام و قوانین انتخاباتی  ندارد بلکه این گونه فعالیت ها باعث شرکت حداکثری مردم در انتخابات شده و این فعالیت ها را به فال نیک می گیرند.انتخاب نماینده اصلح حق مسلم هر شخص است و انتخاب یک نماینده بومی و دلسوز اولویت و هدف بزرگ یاشولی ها می باشد.وی در ادامه از همه جوانان برای همکاری در این رویداد بزرگ دعوت کرده و تبلیغ و معرفی این همایش و همفکری بزرگ را در بین افراد جامعه خواستار شدند ایشان اجماع و ائتلاف را تنها راه موفقیت دانستند همان طور که در انتخابات شورای شهر این عمل انجام گرفت و توانستیم 11 نفر را با قاطعیت به عنوان نماینده به شورای شهر معرفی کنیم ایشان گفتند در بین ما افراد تحصیلکرده،اساتید دانشگاه و افرادی آگاه به امور مملکت با پتانسیل های بالا وجود دارد که می توانند برای پیشرفت جامعه مفید واقع شوند پس برای موفقیت و معرفی پتانسیل های ترکمن و انتخاب یک نماینده بومی به همکاری تک تک مردم احتیاج داریم و در پایان سخنان خود چند قطعه شعری زیبا از سروده های خود را قرائت فرمودند.«ترکمن وکیل سجمک گلدی زمانه/ایل بلن شونه آلمق گلدی زمانه--مجلس وکیل یولوموق گلدی زمانه--ترکمن قون قال یوکوریا گلدی زمانه--باختیار وطنمز گل بولن زمانه/نغمت بز نصیب بولسن زمانه»
در ادامه عاشور محمد رئوفی مجلس را با شعری زیبا در وصف حرمت و جایگاه یاشولی ها ادامه دادند و ازهمگان خواستد که دست در دست هم برای کسب کرسی مجلس تلاش کنند و از یاشولی حاج غفور آق دعوت به سخنرانی کردند آقای آق که به نمایندگی از حاج نور قلی نیازی که به علت بیماری در این مجلس حضور نداشت و به وکالت از یاشولی ها در وصف اهمیت و ارزش آنها و جایگاه مجلس در میان قوم ترکمن سخنانی ایراد فرموده و فعالیت یاشولی ها را خودجوش دانسته  و آن را همانند یک شرکت بزرگ که آنها هیئت موسس آن هستند و همه قوم سهامداران آن شرکت بزرگ هستند و در آن سهمی دارند که مدیر عامل،بازرس و دیگر اعضا از بین همین سهام داران انتخاب خواهد شد و از کلیه دهیاران و شوراهای روستایی برای فعالیت و حمایت این جریان بزرگ دعوت به عمل آوردند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت در ادامه جلسه داوود آورند یکی از چهره های فعال و جوان یاشولی ها در مورد فاز حرکتی یاشولی که به صورت سیستماتیک و علمی  از شورای اسلامی دوره چهارم شروع شده است گفتند حرکت یاشولی ها یک حرکت قانونی بوده و در چارچوب قانون است که از افراد متدین،مومن و متعهد بر اساس احساس وظیفه تشکیل شده است.داوود آورند قصد و هدف یاشولی ها را مقدس و بزرگ دانسته که در مرحله اول خدمت به نظام و در مرحله دوم خدمت به مردم می داند فعالیت یاشولی ها باعث می شود که میزان مشارکت مردمی افزایش یافته و جایگاه اقتدار و انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی مطرح شود و از همه کسانی که تمایل به فعالیت در کنار یاشولی ها را داشته باشند دعوت به عمل آورد و گفت از همه آنها با آغوش باز استقبال خواهد شد.وی در ادامه افزود یاشولی به سن و مقام نیست و هر کس که توانمند باشد در یاشولی ها به رویش باز بوده و از نظرات سازنده آنها استفاده خواهد کرد خوشبختانه گروه یاشولی ها در بین جامعه از استاد دانشگاه ،دانشجو،کسبه ها،کشاورزان و دامداران مورد حمایت بوده و از خرد جمعی بهره خواهد برد.در ادامه برنامه شاعر توانمند جبار قلی مارامایی در وصف مقام ترکمن شعر سرودند و شعری از بای محمد چندری از صداقت و مهمان نوازی ترکمن سرودند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت و در ادامه جلسه از جمع حاضر خواسته شد که هر شخصی می تواند به مدت 5 دقیقه دیدگاه ها و نظرات خود را بیان فرماید که ابراهیم نیک قوجق،سلیمان آق،حاجی نظر شیرمحمدلی و فعال سیاسی عبدی نور بهلکه دیدگاه ها و نظرات خود را بیان فرمودند.روستای باغلی مرامه/مسعود بابایی    
   

سفر عکاسان خبرگزاری مهر به خراسان شمالی

جمعی از عکاسان خبرگزاری مهر از تهران و استانها با حضور در منطقه رازوجرگلان استان خراسان شمالی از زندگی روزمره ، آئین و سنت های محلی ، اسب اصیل ترکمن و صنایع دستی عکاسی کردند.

برای دیدن عکس ها روی لینک زیر کلیک کنید

هر آنچه از من بر می آید!!

هر آنچه از من بر می آید!!

ورود به مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های تمام جریان های سیاسی و قومیت ها می باشد؛متأسفانه قومیت ها که در چینش سیاسی کشور علی رغم سفارش های اکید مقام معظم رهبری  مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته اند ورود به مجلس را مکانی برای بیان دیدگاه ها و نظرات خود و آغازگر ورود به عرصه سیاسی کشور به عنوان یک سیاستمدار برای راهبرد هدف های برنامه ریزی شده و دخیل در تصمیم گیری های سیاسی کشور می دانند پس برای ورود به این آوردگاه سیاسی کشور اتحاد،همبستگی و اجماع  ضروریست و مشارکت و فعالیت های تمام افراد به اندازه توان و هر آنچه برای پیشبرد این جریان بزرگ و مردمی را می طلبد.برای موفقیت در تشکل این اجماع بزرگ، هدایت و رهبری لازم است؛ پس شخصیت های بزرگ سیاسی، فعالان اجتماعی و افراد تأثیر گزار، یاشولی ها (آغری بیرلک) را پایه گزاری کردند. عنوان یاشولی شاید برای بعضی از افراد در نگاه اول معنی ریش سفید بیاید و گمان برند که گروهی ریش سفید پشت این رهبری بزرگ هستند در اصل این رهبری بزرگ متشکل از ریش سفیدان،جوانان فعال و اندیشمندان ترکمن می باشد که به صورت خود جوش و بر اساس مقتضیات تشکیل شده  و محدود به افراد خاصی نمی باشد این گروه یاشولی ها (آغزی بیرلک) منتسب به هیچ نامزدانتخاباتی نیستند و فقط و فقط منتسب به مردم و خواسته های مردم می باشد و از همه افراد و شخصیت های که می توانند کمکی به آغزی بیرلک بکنند دعوت به عمل می آورد تا این اجماع بزرگ با مشورت و با پشتوانه حمایت مردمی به موفقیت برسد.

نقطه نظر یکی از چهره های شاخص سیاسی ترکمن،معتمد و تأثیر گذار جریان آغری بیرلگ حاج نور قلی نیازی در مورد جریان یاشولی ها/یاشولی:«لبیک به رهبری،چارچوب نظام،اتحاد و همبستگی،خدمت به مردم و آزادی بیان فرمودند» 

پس بیاییم برای موفقیت و انتخاب یک نماینده دلسوز و بومی هر آنچه از ما بر می آید را انجام بدهیم.

یاشولی کیست؟
انتخابات مجلس دهم نزدیک است و مردم گنبدکاووس خود را برای برگزاری هر چه بهتر مجلس دهم آماده می کنند. جلسات هم اندیشی کاندیداها با چهره های سیاسی و فعالان انتخاباتی داغ می باشد در این میان ترکمن ها هم برای حضور حداکثری در انتخابات به فرموده رهبر کبیر انقلاب (میزان رأی ملت است)خود را آماده می کنند.ترکمن ها در این دوره از انتخابات با چهره های جدید و کاندیداهای قدیمی وارد میدان شده اند که در این میان برای موفقیت و جلوگیری از شکست گذشته در این دوره فعالان سیاسی و انتخاباتی و با مشارکت مردم برای کسب نتایج عالی و اجماع و معرفی یک کاندیدای توانمند و اصلح از سنت قدیمی یاشولی بهره برده اند در این میان برای مردم این سوال پیش آمده است یاشولی کیست و وظایف آنان چیست و از چه کسانی تشکیل شده است یاشولی در زبان ترکمنی یعنی ریش سفید،باتجربه ،معتمد،تأثیرگزار،حامی و پشتوانه. یاشولی فرد خاصی نیست یاشولی یک اجماع بزرگ می باشد یاشولی یعنی من ،ما،تو،شما و همه می باشد اهداف و برنامه یاشولی ها بزرگ است بزرگترین و تآثیرگزارترین هدف یاشولی ها تشویق مردم بر ای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی و انتخاب فردی توانمند و اصلح  برای پیشبرد اهداف خاصه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.در انتخابات آزاد هر شخص،قوم و مذهبی برای انتخاب فردی اصلح از جنس ،زبان و مذهب خود آزاد می باشد همان طور که کلیه طیف های سیاسی در انتخاب نماینده و بیان دیدگاه و نظرات خود آزاد می باشند و نباید از آن تفاسیر غلطی کرد.  

موفقیت مجلس با اصولگرایان یا اصلاح طلبان

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم  برای کسب اکثریت صندلی مجلس و هم چنین کسب ریاست مجلس دهم فعالیت چهره های سیاسی و جریان های سیاسی وارد مرحله حساسی شده است.
انتخابات مجلس دهم برای چهرهای سیاسی و جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
اصولگرایان که به علت وجود اختلافات داخلی و پراکندگی در درون خود نتوانسته اند حضور موفقی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و طعم تلخ شکست را چشیده اند و  با وجود در اختیار داشتن اکثریت مجلس نهم می خواهند با کسب اکثریت مجلس دهم سعی در حفظ جایگاه سیاسی خود می باشند ولی شواهد و قرائن موجود نشان می دهد که اصولگرایان در این انتخابات همچنان متآثر از شکست سردرگم می باشند و در یکپارچه و متحد کردن اعضا، ناکارآمد بوده اند و به همین خاطر فعالیت آنها در فضای رسانه ای و مطبوعات چراغ خاموش و کم فروغ دیده می شود ولی از آن طرف جریان اصلاح طلبان با موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری و کسب دوباره اعتماد و محبوبیت در میان مردم برای پیروزی دیگر و کسب نتایج عالی برای مجلس دهم خود را آماده می کنند کلیه تشکل های سیاسی اصلاح طلب با وجود افکار و نظریات مختلف تنها به فکر همگرایی و اتحاد می باشند و به نظر می رسد اصلاح طلبان با وجود طیف های سیاسی مختلفی که دارند متحد شده و در یک جهت عمل کنند چون اتحاد و همسویی در انتخابات لازمه موفقیت آنان می باشد.

با سابقه ترین ها در پارلمان (مجلس)کشور

ادامه نوشته